Reportage - Tandådalsresan 2012

Godegårdsbuss hämtade upp de första deltagarna
kl. 07.45 den12 augusti.
De övriga vid olika påstigningsplatser efter vägen. Första stopp gjordes vid Hamarssundet, för fika, sedan vidare till målet med stopp för lunch i Vansbro. Efter incheckning på Tandådalens fjällhotell, middag och genomgång. Skönt att komma i säng den kvällen, vi hade jättefina rum med balkong och pentry.

Måndag morgon vaknade man till en fin morgon lite molnigt men varmt. Det fanns möjlighet till morgonbad och gympa, före frukost, efter gemensam promenad. Sedan fortsatte dagarna med olika aktiviteter som sittgympa, stågympa, avslappning och vattengympa. Det fanns också tillgång till gymredskap, bubbelpool, simbassäng, bastu, solarium. Utomhus tipspromenad och boule. Det ordnades också några olika utflykter t.ex. till Tandådalens fjällkyrka, vandring på Kungsleden, besök i Sälen, fjällvandring och till en restaurang som serverade kolbullar. Dessutom kunder man göra promenader i omgivningen även med rullator, det fanns asfalterade gångar och vägar.

Under hela veckan var det ett fantastiskt väder alla var ute mycket i den underbara miljön och rena luften. All personal tog hand om oss på ett mycket bra och vänligt sätt, vi blev verkligen omhändertagande. Det var vecka 33 vi var där tillsammans med reumatiker från Dalarnas Landsting. Dalarnas landsting hyr  hotellet under några veckar på sommaren, och bjuder in olika diagnosgrupper, hörselskadade, psoriasis, stroke, epilepsi, hjärt- och lungsjuka o.s.v.

Jättesynd att det bara var 9 st. från Östergötland på denna mycket lyckade resa.
Kommer att åka dit fler gånger om jag får chans till det.

Karin Eriksson